Посадові інструкції



ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ГОЛОВИ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ


І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.         Голова методичної комісії організовує та проводить методичну роботу  з викладачами, майстрами в/н.
1.2.         Голова методичної комісії призначається директором ПТНЗ  за рекомендацією методиста із числа осіб, які мають досвід роботи в системі не менше трьох років.
1.3.         Голова методичної комісії підпорядкований методисту ПТНЗ.
1.4.         Голова методичної комісії у своїй діяльності керується  Конституцією України, законами України “Про освіту”  “Положення про методичну роботу в ПТНЗ”, Статутом ПТНЗ, наказом директора, рішеннями навчально-методичної Ради (Педагогічної Ради), цією інструкцією.


ІІ. ФУНКЦІЇ

         Голова комісії виконує організаторську та методичну функції.
         2.1. Організаторська функція передбачає: аналіз наявності  і перспективних можливостей методичної комісії  щодо інноваційних змін; готовність  педагогів до інноваційної діяльності; аналіз шляхів удосконалення форм і методів діяльності  педагогів; допомогу викладачам і майстрам в процесі їх роботи; аналіз  індивідуальних форм методичної роботи педагогів.
         2.2. Методична функція передбачає: вивчення досвіду роботи педагогів циклової комісії, вивчення, узагальнення та впровадження їх передового педагогічного досвіду; забезпечення участі  викладачів комісії у  колективних та індивідуальних формах методичної роботи;  консультативну допомогу у підготовці та  виданні навчально-методичних матеріалів; проведення засідань  методичних комісій,  ведення її протоколів.



ІІІ. Обов´язки

         3.1. Організація і координація розробки необхідної навчально-плануючої та навчально-методичної документації методичної комісії.
         3.2. Участь у плануванні роботи методичної комісії.
         3.3. Участь у розробці навчальних програм та методичних рекомендацій дисциплін, підпорядкованих   метод. комісії.
         3.4. Оформлення та ведення документації методичної комісії.
         3.5. Вивчення та узагальнення  передового педагогічного досвіду викладачів та майстрів в/н методичної комісії.
         3.6. Консультативна допомога  педагогам методичної комісії у підготовці та  виданні навчально-методичних розробок; веденні  навчально-плануючої документації.
         3.7. Інформування членів методичної комісії про методичну літературу.
         3.8. Аналіз результативності та ефективності реалізації інноваційних процесів методичною комісією.
         3.9. Участь в організації та проведені наукових, науково-практичних, науково-методичних конференціях, виставках, семінарах, педагогічних читаннях.
         3.10. Участь у роботі засідань методичної комісії.
         3.11. Підвищення свого професійного рівня, педагогічної та методичної майстерності.


IV.  Права

         Голова комісії має право:
         4.1. Брати участь в організації і координації розробки необхідної наукової, навчально-методичної документації.
         4.2. Брати участь у плануванні роботи ПТНЗ.
         4.3. Брати участь  у роботі наукових, науково-практичних та науково-методичних конференціях, семінарах, педагогічних читаннях.
         4.4. Розробляти методичні матеріали  методичних комісій.
         4.5. У встановленому порядку  проводити  теоретичні та практичні заняття в ПТНЗ.
         4.6. Відвідувати заняття педагогічних працівників, робити їх аналіз.


V. Відповідальність

         Голова методичної  комісії відповідає за:
         5.1. Організацію  та проведення методичної роботи в межах  методичної комісії.
         5.2. Збереження навчально-плануючої, навчально-методичної документації методичної комісії.




\




Посадова інструкція майстра виробничого навчання
1.    Загальні положення
1.1.   Майстер виробничого навчання є педагогічним працівником, що здійснює професійне навчання учнів та бере безпосередньо участь у навчально-виховній роботі.
1.2.   Майстер виробничого навчання  призначається наказом директора навчального закладу за поданням старшого майстра з числа осіб, які мають вищу або середню спеціальну освіту, відповідну кваліфікацію і досвід роботи з професії.
1.3.   Майстер виробничого навчання веде навчально-виробничу роботу під безпосереднім керівництвом старшого майстра і заступника директора з навчальної роботи, а  з питань виховання учнів – під керівництвом заступника директора з виховної роботи.
1.4.   У своїй діяльності майстер виробничого навчання керується: рішеннями директивних органів із питань навчання і виховання молоді, наказами, інструкціями, розпорядженнями й іншими керівними документами органів професійної освіти, положенням «Про організацію навчально-виробничого процесу професійно-технічних навчальних закладів»; навчальними програмами і технічними вимогами на навчально-виробничі роботи, які виконують учні; правилами внутрішнього розпорядку і даною посадовою інструкцією.
1.5.   Робочий час майстра виробничого навчання визначається згідно з обсягом навчального навантаження та позаурочної навчально-методичної, організаційної та виховної роботи серед учнів.
1.6.   Майстер виробничого навчання в установленому порядку направляється на курси підвищення кваліфікації і стажування, проходить атестацію.
1.7.   Для визначення відповідності майстра виробничого навчання займаній посаді, рівня його кваліфікації проводиться атестація.
1.8.         Майстру виробничого навчання залежно від рівня кваліфікації та стажу педагогічної роботи присвоюються педагогічні звання у відповідності до затверджених критеріїв навчально-методичної та виховної діяльності педагогічного працівника на відповідність кваліфікаційної категорії, присвоєння (підтвердження) педагогічного звання:
·         «Майстер виробничого навчання ІІ категорії»;
·         «Майстер виробничого навчання І категорії».
2.    Обов’язки
2.1.   Формувати в учнів професійні знання, уміння і навички відповідно до вимог кваліфікаційної характеристики за професією, навчати учнів раціональним прийомам виконання навчально-виробничих робіт і завдань, наукової організації праці, застосуванню прогресивних технологій.
2.2.   Складати документацію з планування виробничого навчання, підбирати навчально-виробничі роботи відповідно до затвердженого переліку.
2.3.   Забезпечувати оснащення робочих місць учнів з урахуванням вимог навчальної програми, техніки безпеки, виробничої санітарії, наукової організації праці і технічної естетики, здійснювати своєчасну підготовку до занять обладнання, техніки, матеріалів, інструменту, технологічної оснастки, інструктивної і технологічної документації, виготовляти зразки навчально-виробничих робіт.
2.4.   Проводити інструктажі учнів щодо виконання прийомів, операцій і видів робіт у відповідності з сучасними вимогами до якості навчання, а також дотримання норм і правил охорони праці, безпеки виконання робіт, пожежної безпеки і виробничої санітарії.
2.5.   Приймати виконані учнями роботи і завдання, оцінювати їхню якість, здавати готову продукцію старшому майстру навчального закладу.
2.6.   Контролювати успішність і відвідування занять учнями протягом семестру. Приймати дієві міри до учнів, відсутніх на заняттях без поважних причин.
2.7.   Розробляти під керівництвом старшого майстра навчального закладу програми виробничої практики учнів групи.
2.8.   Перед початком і в період виробничого навчання і практики учнів вивчати організацію виробництва, нове обладнання і технологічні процеси, досвід передовиків і новаторів виробництва, перевіряти дотримання норм і правил безпечного ведення робіт і підбирати для групи навчально-виробничі завдання і робочі місця, дільниці або інші об’єкти, що відповідають вимогам навчальних програм, брати участь у підготовці й оформленні договорів із підприємствами, організаціями на проходження учнями практики.
2.9.   Здійснювати контроль навчально-виробничих робіт учнів групи, правильності ведення ними щоденників і звітів про практику, а також за нарахуванням і перерахуванням грошових сум за роботи, виконані учнями в період виробничого навчання і практики.
2.10.    Організовувати підготовку учнів до державної кваліфікаційної атестації, брати участь в її проведенні.
2.11.    Контролювати забезпечення учнів нормальними житловими умовами, організацію їх харчування, побутове та культурне обслуговування у період виробничого навчання і практики.
2.12.    Організовувати у встановленому порядку направлення учнів випускників Центру на підприємства, в організації для постійної роботи, брати участь у контролі за їх закріпленням на виробництві.
2.13.    Здійснювати разом із керівництвом, громадськими організаціями й інженерно-педагогічним колективом навчального закладу тісну єдність трудового і морального виховання майбутніх робітників, домагатися виконання правил внутрішнього розпорядку.
2.14.    Розвивати пізнавальні інтереси учнів, навички самоосвіти і самостійності в роботі. Сприяти підвищенню загальноосвітнього, технічного і культурного рівня учнів групи шляхом залучення їх до занять у гуртках, до участі в конкурсах, олімпіадах, технічній творчості, раціоналізації і винахідництві, художній самодіяльності.
2.15.    Піклуватися про здоров’я учнів, їх медико-санітарне обслуговування, проведення медичних оглядів, лікувально-оздоровчих заходів, літнього відпочинку. Систематично контролювати дотримання санітарно-гігієнічних умов праці і навчання, виховання і житлово-побутового обслуговування. Підтримувати зв’язок із батьками, інформувати їх про успішність і поведінку учнів, участь у громадському житті колективу.
2.16.    Постійно підвищувати свою фахову і педагогічну кваліфікацію, вивчати передовий педагогічний досвід, досягнення наук і техніки та використовувати їх під час навчального процесу.
2.17.    Брати участь у роботі педагогічної ради, методичних комісій, професійній орієнтації молоді.
2.18.    Чергувати в гуртожитку або їдальні Центру згідно затверджених графіків чергувань.
2.19.    Вести облік проведених годин виробничого навчання в журналі обліку виробничого навчання у відповідності до встановлених вимог.
2.20.    Щоденно, в робочі дні, записуватись в журналі обліку перебування працівників на робочих місцях.
3.    Права
Майстер виробничого навчання має право:
3.1.   Вносити пропозиції щодо поліпшення виробничого навчання і практики учнів до педагогічної ради навчального закладу та в керівних органів професійно-технічної освіти.
3.2.   Клопотати про своєчасне забезпечення навчальної групи новою технікою, інструментом, матеріалами, технологічною та навчально-методичною документацією, іншими необхідними засобами для якісного проведення навчально-виробничого процесу.
3.3.   Не допускати учнів до робіт у випадку несправності устаткування, інструментів, пристосувань і приладів, а також із матеріалами, що не відповідають технічним вимогам. Про прийняте рішення майстер виробничого навчання своєчасно інформує старшого майстра або керівника закладу.
3.4.   Клопотати про заохочення учнів у встановленому порядку за успішне оволодіння професією, активну участь у громадській роботі і зразкову поведінку, про надання матеріальної допомоги, а також про накладання стягнень за порушення дисципліни або правил внутрішнього трудового розпорядку.
3.5.   Майстер виробничого навчання, що має вищу освіту і  педагогічний досвід, може вести викладацьку роботу, керувати методичною комісією або завідувати навчальним кабінетом за додаткову оплату у встановленому порядку.
4.    Відповідальність
Майстер виробничого навчання у професійно-технічному навчальному закладі  несе відповідальність за:
4.1.   Розроблення і своєчасний перегляд інструкцій з охорони праці та пожежної безпеки.
4.2.   Своєчасне проведення інструктажів з учнями з охорони праці, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності.
4.3.   Виконання в повному обсязі програм виробничого навчання та виробничої практики відповідно до навчального плану і графіка навчального процесу.
4.4.   Життя і здоров’я учнів під час уроків виробничого навчання, якісне і своєчасне ведення плануючої документації.
4.5.   Якість професійної підготовки, рівень знань, навичок і умінь учнів, за виховання їх моральних якостей.
4.6.   Забезпечення учня місцем проходження виробничої практики на оплачуваному робочому місці.
4.7.   Стан технічного і технологічного устаткування, інструментів, їх своєчасне відновлення.
4.8.   Відвідування учнями занять виробничого навчання та виробничої практики.
4.9.   Забезпечення безпечних умов роботи в процесі виробничого навчання та виробничої практики.
4.10.    Належний господарський, санітарний і естетичний стан майстерень, робочих місць, основних і підсобних приміщень.
4.11.    Проведення занять виробничого навчання у відповідності до затвердженого розкладу.
4.12.    Підвищення своєї професійної і педагогічної кваліфікації.
5.    Повинен знати
Майстер виробничого навчання у Міжрегіональному Центрі повинен знати:
5.1.   Законодавчі і нормативні акти з питань професійної освіти.
5.2.   Основи трудового законодавства.
5.3.   Навчальні програми з виробничого навчання.
5.4.   Технологію виробництва, виробниче устаткування і правила його технічної експлуатації.
5.5.   Основи педагогіки, психології, методики професійного навчання  і виховання учнів.
5.6.   Правила і норми охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки і виробничої санітарії.
6.    Кваліфікаційні вимоги
6.1.   Майстром виробничого навчання може бути особа, яка має відповідну професійну освіту та професійно-педагогічну підготовку, моральні якості і фізичний стан якої дає змогу виконувати обов’язки педагогічного працівника.
7.    Взаємовідносини, зв’язки за посадою
Майстер виробничого навчання у професійно-технічному навчальному закладі:
7.1.   Працює за графіком, складеним виходячи з 40-годинного робочого тижня і затвердженим директором Центру.
7.2.   Одержує від адміністрації закладу інформацію нормативно-правового й організаційно-методичного характеру, і знайомиться під розписку з відповідними документами.
7.3.   Організовує оформлення договорів із підприємствами (організаціями) на проходження учнями практики.
7.4.   Працює в тісному контакті з інженерно-педагогічними працівниками закладу, батьками учнів (особами, що їх заміняють), систематично обмінюється інформацією з питань, що входять у його компетенцію, з адміністрацією і педагогічними працівниками закладу.







Посадова інструкція викладча
ДПТНЗ "Свеський професійний аграрний ліцей" 
1.Загальні положення:
1.1 Викладач належить до категорії педагогічного складу навчального закладу. Викладач призначається на посаду та звільняється з посади директором навчального закладу за представленням заступника директора.
1.2 Основні обов’язки викладача – забезпечення достатнього рівня знань, умінь та навичок з предмета, який викладає та виховання громадянина України.
1.3 Викладач підпорядковується безпосередньо заступнику директора з навчально-виробничої та навчальної роботи, методисту ПТНЗ.
1.4 У своїй діяльності викладач керується:
-         Законом України «Про освіту»;
-         Законом України «Про професійно-технічну освіту»;
-         Положенням про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах;
-         Статутом навчального закладу;
-         наказами директора навчального закладу та вищих органів керування освітою;
-         нормативно-методичними матеріалами з організації навчально-виробничого та виховного процесу;
-         цією посадовою інструкцією.
1.5 На посаду викладача призначають осіб, які мають вищу педагогічну та спеціальну вищу освіту.
1.6 Для визначення відповідності викладача займаній посаді, рівня кваліфікації, проводиться його атестація. Періодичність атестації та порядок її проведення встановлюється Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.
Рішення атестаційної комісії є підставою для присвоєння викладачу відповідної категорії, педагогічного звання або звільнення його з роботи згідно з чинним законодавством.
1.7 Викладач має бути компетентним у питаннях:
-         змісту матеріалу навчальних програм з предметів, які викладає;
-         методики проведення навчальних занять та організації навчально-виробничого  процесу;
-         концепції виховної діяльності освітніх закладів України;
-         культури праці та службової етики, педагогічного такту.
1.8 Робочий час викладача визначається згідно з обсягом педагогічного навчального навантаження та позаурочної навчально-методичної, організаційної на виховної роботи серед учнів, слухачів.
2. Обов’язки:
2.1 Планує навчальним матеріал з предмета, який викладає (робочі навчальні програми, поурочно-тематичні, поурочні плани).
2.2  Забезпечує виконання навчальних планів та програм.
2.3 Забезпечує навчально-методичну та матеріально-технічну базу для ефективного проведення кожного уроку. Працює над створенням навчально-методичного комплексу предмета, який викладає.
2.4 Забезпечує достатній науковий та методичний рівень вивчення програмового матеріалу, використовуючи сучасні педагогічні та виробничі технології.
2.5 Вимагає від учнів дотримання Правил внутрішнього розпорядку, режиму роботи навчального закладу. Забезпечує належні умови для виявлення рівня освітньої та професійної підготовки учнів.
2.6 Веде в журналі теоретичного навчання облік відпрацьованих навчальних занять, успішності та відвідування учнями уроків, контролює відпрацювання пропущених занять.
2.7 Здійснює контроль якості знань, дотримуючись встановлених критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (поточний, тематичний, підсумковий контроль).
2.8Проводить додаткові заняття та консультації.
2.9 Організовує позаурочну роботу з предмета.
2.10 Приймає участь в засіданнях педагогічних рад, методичних комісій, семінарах тощо.
2.11 З метою удосконалення методики викладання предмета:
- працює над реалізацією загальної науково-методичної проблеми навчального закладу;
- вивчає перспективний педагогічний досвід;
- працює з періодичною педагогічною пресою;
- створює власні методики, підручники, посібники, в тому числі в електронному варіанті;
- відвідує та проводить відкриті уроки.
2.12 Виконує обов’язки завідуючого навчальним кабінетом. Несе відповідальність за збереження матеріальних цінностей навчального кабінету.
2.13 Виконує обв’язки класного керівника згідно Положення про класного керівника. Займається виховною роботою в групі: планування та організація виховних заходів, соціальний захист учнів, робота з батьками тощо.
2.14 Виконує профорієнтаційну роботу.
2.15 Згідно Положення про атестацію педагогічних кадрів, один раз на п’ять років підвищує кваліфікацію та атестується за наслідками своєї роботи з усіх напрямів діяльності.
2.16 Звітує перед навчальною частиною про виконання навчальних планів та програм, успішність з предмета за підсумками семестрів та навчального року.
2.17 Дотримується норм педагогічної етики, моралі, поважає гідність учнів, прищеплює їм любов до України, виховує в них патріотизм і повагу до Конституції України.
2.18 У своїй діяльності додержується законів України, Статуту та Правил внутрішнього розпорядку навчального закладу.
2.19 Готує учнів до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами.
2.20 Сприяє збереженню майна навчального закладу.
2.21 Викладач (куратор групи, класний керівник):
-               несе відповідальність за збереження життя і здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу;
-               забезпечує проведення навчально-виховного процесу, що регламентується чинними законодавчими та нормативно-правовими актами з охорони праці;
-               організовує вивчення учнями правил і норм з охорони праці;
-               проводить інструктажі з учнями: з охорони праці – під час проведення виробничої практики і трудового навчання відповідно до Типового положення; з безпеки життєдіяльності – під час проведення навчальних занять, позаучилищних заходів (вступний на початку навчального року – з реєстрацією в журналі обліку навчальних занять на сторінці класного керівника; первинний, позаплановий, цільовий інструктажі – з реєстрацією в спеціальному журналі; інструктажі перед початком заняття (нової теми, лабораторної, практичної роботи тощо) – з реєстрацією в журналі обліку навчальних занять і виробничого навчання на сторінці предмета в рядку про зміст уроку, практичної роботи тощо);
-               здійснює контроль за виконанням учнями правил (інструкцій) з безпеки;
-               проводить профілактичну роботу щодо запобігання травматизму серед учнів під час навчально-виховного процесу;
-               проводить профілактичну роботу серед учнів щодо вимог особистої безпеки у побуті (дії у надзвичайних ситуаціях, дорожній рух, участь у масових заходах, перебування в громадських місцях, об’єктах мережі торгівлі тощо);
-               терміново повідомляє керівника та службу охорони праці закладу освіти про кожний нещасний випадок , що трапився з учнем, організовує надання першої долікарської допомоги потерпілому, викликає медпрацівника;
-               бере участь у розслідуванні та здійсненні заходів щодо усунення причин, що призвели до нещасного випадку.
3. Права:
Викладач має право:
3.1  На захист професійної честі та гідності.
3.2  На захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного, психічного насильства, від дій інших працівників, які порушують права або принижують їх честь і гідність.
3.3  На безпечні та нешкідливі умови праці.Вимагати дотримання навчальної дисципліни, режиму проведення занять із боку учнів.
3.4  На вільний вибір освітніх технологій (методів і засобів) у межах затверджених навчальних планів.
3.5  На участь в обговоренні усіх питань статутної діяльності навчального закладу.
3.6  Користування навчальною, науково-методичною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою базою навчального закладу освіти.
3.7  Брати участь у науково-дослідній діяльності, методичній роботі, засіданнях педагогічних рад, методичних секцій та комісій, конкурсах, виставках, презентаціях тощо.
3.8  Підвищувати професійну та психолого-педагогічну кваліфікацію.
3.9  На матеріальне та моральне заохочення за підсумками рейтингу роботи, згідно критеріїв оцінювання діяльності викладача за семестр (рік).
3.10                     Вносити пропозиції щодо покращення теоретичного навчання учнів на педагогічну раду навчального закладу.
3.11                     Завідувати кабінетом. Слідкувати за своєчасним забезпеченням за закріпленим кабінетом новою технікою, матеріалами, технічною та навчально-методичною документацією, іншими необхідними засобами для якісного ведення навчального процесу.
3.12                     Не допускати учнів до роботи у випадку несправності обладнання, інструментів, засобів та приборів, а також з матеріалами, які не відповідають технічним вимогам. Про прийняте рішення викладач своєчасно повідомляє адміністрацію навчального закладу.
3.13                     Подавати пропозиції про заохочення учнів, які  успішно оволоділи  предметом, брати активну участь в громадській роботі та бути прикладом у поведінці.
3.14                     Керувати методичною комісією (перевага надається викладачу, який має вищу кваліфікаційну категорію та педагогічне звання, зі стажем педагогічної роботи не менше 10 років).
3.15                     Подавати на розгляд керівництва пропозиції з питань своєї діяльності.
3.16                     Вести заняття за допомогою тієї методики, яку він вважає для себе прийнятною, забезпечуючи оволодіння учнями основами знань відповідно до навчальної програми.
3.17                     Розробляти і подавати на затвердження у встановленому порядку власні навчальні програми з предметів або користуватися вже затвердженими вищими органами освіти.
3.18                     Отримувати від керівників і фахівців ПТНЗ інформацію, необхідну для здійснення своєї діяльності. Підвищувати кваліфікацію і брати участь у районних, міських, обласних семінарах, конференціях, навчатися на курсах підвищення кваліфікації та займатися самоосвітою.
3.19                     Вимагати від керівництва навчального закладу надання сприяння у виконанні своїх посадових обов’язків.
3.20                     Знайомитися з проектами рішень керівника, що стосуються його діяльності.
4.                 Відповідальність:
Несе відповідальність за:
4.1   За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов'язків, передбачених даною посадовою інструкцією, у межах, відповідно до трудового законодавства України.
4.2   За правопорушення, здійснені в процесі здійснення своєї діяльності - у межах адміністративного, карного і цивільного законодавства України.
4.3   За заподіяння матеріального збитку - у межах чинного законодавства України. 
4.4   Незбереження контингенту учнів навчальної групи.
4.5   Невиконання наказів і розпоряджень директора навчального закладу та вищих органів професійно-технічної освіти.
4.6   Невиконання особисто та учнями правил охорони праці, пожежної безпеки та норм промсанітарії.
4.7   Недбале ставлення  учнів до збереження майна.
4.8   Несвоєчасне подання звітної документації керівництву навчального закладу.
4.9   Спільно із заступником директора з навчально-виробничої  роботи,  старшим майстром та іншими педагогічними працівниками забезпечує своєчасну та якісну підготовку учнів до державної підсумкової та кваліфікаційної атестації (кваліфікаційних екзаменів, захисту дипломних робіт тощо).
4.10 Проведення роботи з розвитку технічної та художньої творчості, організацію та проведення  олімпіад, конкурсів фахової майстерності з професій, організацію виставки творчих робіт учнів.   
4.11 Відшкодовувати особисто, відповідно до законодавства, завдані навчальному закладу збитки.
4.12 За невиконання посадових обов’язків, наказів, розпоряджень, Статуту навчального закладу, дисциплінарні порушення до викладача застосовуються такі заходи впливу, як попередження, догана, звільнення з роботи.









Головне

БЛОГ РОЗРАХОВАНИЙ НА ВИКЛАДАЧІВ ТА МАЙСТРІВ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ  Методична проблема навчального закладу:  "Інноваційні підходи до навч...